En aquest apartat trobaràs la descripció dels òrgans de govern de l’ens, quines competències tenen cadascun d'ells i qui en forma part.

Òrgan de govern principal
Funcions:

Calendari

L'últim dijous dels mesos de gener, març, maig, juliol, setembre i novembre a les 19:00 horesEstablir la periodicitat de les sessions del Ple, del Ple de Sessió Extraordinària del 11 de juliol de 2023

Competències

  • Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.
  • Prendre els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals.
  • Aprovar els plans i altres instruments d'ordenació i gestió establerts per la legislació urbanística.
  • Aprovar el Reglament Orgànic Municipal.
  • Crear i regular òrgans complementaris.
  • Determinar els recursos propis de caràcter tributari, aprovar els pressupostos, disposar despeses i aprovar els comptes.
  • Contractar obres i serveis la quantia dels quals excedeixi la que és permesa per l'alcalde o la Comissió de Govern.
  • Aprovar les formes de gestió dels serveis i els expedients de municipalització.
  • Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
  • Plantejar conflictes de competència a altres entitats locals i a la resta d'administracions públiques.
  • Aprovar la plantilla del personal, la relació dels llocs de treball, les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball, fixar la quantia de les retribucions complementàries dels funcionaris i el nom i el règim del personal eventual.
  • Exercir accions administratives i judicials.
  • Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic Alienar el patrimoni.
  • Les que corresponen al Ple, pel fet que la seva aprovació exigeix una majoria qualificada.

 

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Sònia Gràcia i Xuclà

Sònia Gràcia i Xuclà

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Francesc Fernández Rodríguez

Francesc Fernández Rodríguez

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Gerard Prat Vilà

Gerard Prat Vilà

INDEPENDENTS PER FORNELLS ALTERNATIVA MUNICIPALISTA IPF - AMUNT

Veure fitxa
Foto Francesc Triola Riera

Francesc Triola Riera

ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA ACORD MUNICIPAL ERC-AM

Veure fitxa
Foto Toni Torres i Garcia

Toni Torres i Garcia

INDEPENDENTS PER FORNELLS ALTERNATIVA MUNICIPALISTA IPF - AMUNT

Veure fitxa
Foto Jaume Ribas Faja

Jaume Ribas Faja

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Victòria Triola Alsina

Victòria Triola Alsina

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Núria Oliver Fluvià

Núria Oliver Fluvià

INDEPENDENTS PER FORNELLS ALTERNATIVA MUNICIPALISTA IPF - AMUNT

Veure fitxa
Foto Clàudia Menció Linares

Clàudia Menció Linares

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Guillem Cuervas i Cubero

Guillem Cuervas i Cubero

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Yeni Acosta Inchauestegui  

Yeni Acosta Inchauestegui  

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Funcions:

Calendari

El primer i tercer dijous de cada mes (excepte el mes d'agost)  a les 19.15 horesReconeixement de la Junta de Govern Local i periodicitat de les seves sessions, del Ple de Sessió Extraordinària del 11 de juliol de 2023

Competències

I. En matèria de personala) Disposar el trasllat en comissió de serveis d’un funcionari a qualsevol altre lloc de treball de l’entitat local, o d’una altra administració pública.b) Aprovar la permuta dels càrrecs dels funcionaris que els ocupen en propietat.c) Declarar i resoldre totes les situacions administratives del personal funcionari i laboral, i concedir les jubilacions de qualsevol tipus.d) Autoritzar la compatibilitat de caràcter públic al personal depenent de l’entitat local.e) Corregir i sancionar al personal funcionari i laboral, segons el procediment corresponent, per la comissió d’infraccions lleus, greus o molt greus, tret la separació del servei i la ratificació de l’acomiadament que correspon al Ple de la Corporació.f) Aprovar l’oferta d’ocupació d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball així com les seves corresponents convocatòriesg) Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes ni periòdiques 

II. En matèria de gestió econòmica i financeraa) Autoritzar i disposar totes les despeses d’imports superiors als 5.000 euros + IVA i fins al 10% dels recursos ordinaris del pressupost.b) Aprovar l’atorgament de subvencions d’import no superior al 2% dels recursos ordinaris del pressupost.

III. En matèria de Contractació i Patrimonia) Les contractacions i concessions de tota classe d’import superior als 5.000 euros + IVA i fins al 10% del recursos ordinaris del pressupost legalment establert; incloses les de caràcter plurianual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, sempre que l’import acumulat de totes les anualitats no superi el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici.

La delegació porta inherent la facultat d’aprovar el Plec de Clàusules administratives, el Plec de prescripcions tècniques, l’expedient de contractació i la despesa, la facultat d’adjudicar el contracte i formalitzar-lo i totes les altres facultats que la legislació vigent atribueix a l’òrgan de contractació, relativa a interpretació dels contractes, modificació dels seu contingut, pròrroga dels seus terminis, revisió de preus, cancel.lacions de fiances o garanties, resolucions dels contractes, etc. Excepte la resolució d’inici de l’expedient i la competència relativa a la classificació de les proposicions presentades i de requeriment de documentació al licitador que hagi presentat l’oferta més avantatjosa, que les manté l’alcaldia.

En el cas de contractacions d’obres també abastarà la delegació referent a donar conformitat als Plans de seguretat i salut presentats pel contractista.b) Els convenis amb entitats i associacions públiques i privades.c) L’adquisició de béns i drets de valors compresos entre l’1% i el 10% dels recursos ordinaris del pressupost legalment establerts, així com l’alienació del patrimoni quan no superi el percentatge indicat en els següents supòsits: La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost La de béns mobles, tret els declarats de valor històric i artístic l’alienació dels quals no estiguin previstos.d) Acceptar expressament els béns adquirits a títol lucratiu quan l’adquisició sigui incondicional.e) Llicències d’ocupació temporal per ús privatiu de l’espai públic, sempre que dites autoritzacions es refereixin a usos d’escassa entitat o durada, i que no comportin transformació o modificació del domini públic.f) Alienar efectes no utilitzables. 

IV. En matèria d’Urbanismea) Acordar la demolició d’obres i instal·lacions.b) Acordar la instrucció dels expedients de ruïna sense perill immediat.c) Atorgar, denegar, modificar o prorrogar les llicències urbanístiques d’obres menors i majors.d) Aprovació prèvia de projectes d’actuacions específiques d’interès públic a que es refereix l’article 47.4 i 48 TRLUC.e) Atorgament de llicències per noves activitats i construccions en sòl no urbanitzable a que es refereix l’article 49 TRLUC.f) Autorització d’usos i obres de caràcter provisional.g) Aprovació inicial i definitiva dels projectes d’urbanització.h) Aprovació dels projectes d’urbanització complementaris.i) Aprovació inicial i definitiva dels instruments de gestió urbanística.j) Constitució de Juntes de Compensació i Associacions de Cooperació.k) Aprovació inicial d’instruments de planejament de desplegament general no reservats al Ple.l) Aprovació dels projectes d’obres i de serveis així com dels estudis de seguretat i altres documents complementaris a aquests, quan siguicompetent per a la seva contractació i concessió, i estiguin previstos en el pressupost. 

V. En matèria d’Activitatsa) Atorgament, denegació, canvi de nom i modificacions substancials i no substancials de les llicències ambientals d’activitats previstes en la llei.b) La concessió de llicències d’activitats recreatives i espectacles públics, excepte les de caràcter extraordinari

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Sònia Gràcia i Xuclà

Sònia Gràcia i Xuclà

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Francesc Fernández Rodríguez

Francesc Fernández Rodríguez

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Jaume Ribas Faja

Jaume Ribas Faja

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Victòria Triola Alsina

Victòria Triola Alsina

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Clàudia Menció Linares

Clàudia Menció Linares

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Funcions:
El Consell de Govern és un òrgan col.legiat complementari de l’organització municipal de carácter deliberant i no resolutiu que té com a funcions el debat, estudi i coordinació de les propostes que es puguin formular per les diferents regidories delegades.
Membres de l'òrgan de govern:
Foto Sònia Gràcia i Xuclà

Sònia Gràcia i Xuclà

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Francesc Fernández Rodríguez

Francesc Fernández Rodríguez

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Jaume Ribas Faja

Jaume Ribas Faja

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Victòria Triola Alsina

Victòria Triola Alsina

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Clàudia Menció Linares

Clàudia Menció Linares

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Guillem Cuervas i Cubero

Guillem Cuervas i Cubero

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Yeni Acosta Inchauestegui  

Yeni Acosta Inchauestegui  

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Funcions:

Naturalesa jurídicaL'article 48 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya estableix que dins l'organització municipal de cada ajuntament necessàriament ha d'existir la Comissió Especial de Comptes.

Els articles 20.1.e) i 116 de la llei 7/85 Reguladora de les Bases de Règim Local i l’article 58 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril pel qual s'aprova el text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, regulen la creació de la Comissió Especial de Comptes, la seva composició i el seu funcionament; i l’article 125 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, regula el contingut de l’acord de creació.

Elecció dels seus membresD’acord amb allò que estableix l’article 58.3 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, la Comissió estarà integrada per membres de tots els grups polítics que formen part de la Corporació, essent el seu número proporcional a la seva representativitat a l'Ajuntament, o igual per a cada grup. En aquest últim cas s'aplica el sistema de vot ponderat.

CompetènciesCorrespon a la comissió especial de comptes l'examen, estudi i informe de tots els comptes que ha d'aprovar el ple d'acord amb el que estableix la legislació reguladora de la comptabilitat de les entitats locals. Els comptes anuals s'han de sotmetre abans de l'1 de juny a informe de la comissió especial de comptes de l'entitat local i han de ser així mateix objecte d'informació pública abans de sotmetre a l'aprovació del ple, per tal que puguin formular-se contra les mateixes reclamacions, objeccions o observacions; sense perjudici que pugui denunciar davant el Tribunal de Comptes l'existència d'irregularitats en la gestió econòmica i en els comptes (LBRL art.116).

L'article 58 del mateix text legal, estableix que correspondrà a la Comissió Especial de Comptes l'examen, estudi i informe dels comptes anuals de la Corporació, amb les competències que assenyalen els números 1 i 4 de l' esmentat article i aquesta Comissió pot requerir la documentació i la informació necessària per al  desenvolupament de les seves funcions.

Membres de l'òrgan de govern:
Foto Sònia Gràcia i Xuclà

Sònia Gràcia i Xuclà

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Francesc Fernández Rodríguez

Francesc Fernández Rodríguez

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Gerard Prat Vilà

Gerard Prat Vilà

INDEPENDENTS PER FORNELLS ALTERNATIVA MUNICIPALISTA IPF - AMUNT

Veure fitxa
Foto Francesc Triola Riera

Francesc Triola Riera

ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA ACORD MUNICIPAL ERC-AM

Veure fitxa
Foto Toni Torres i Garcia

Toni Torres i Garcia

INDEPENDENTS PER FORNELLS ALTERNATIVA MUNICIPALISTA IPF - AMUNT

Veure fitxa
Foto Jaume Ribas Faja

Jaume Ribas Faja

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Victòria Triola Alsina

Victòria Triola Alsina

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Núria Oliver Fluvià

Núria Oliver Fluvià

INDEPENDENTS PER FORNELLS ALTERNATIVA MUNICIPALISTA IPF - AMUNT

Veure fitxa
Foto Clàudia Menció Linares

Clàudia Menció Linares

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Guillem Cuervas i Cubero

Guillem Cuervas i Cubero

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa
Foto Yeni Acosta Inchauestegui  

Yeni Acosta Inchauestegui  

JUNTS PER FORNELLS JxCAT-JUNTS

Veure fitxa

PLE

Competències

  • Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.
  • Prendre els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals.
  • Aprovar els plans i altres instruments d'ordenació i gestió establerts per la legislació urbanística.
  • Aprovar el Reglament Orgànic Municipal.
  • Crear i regular òrgans complementaris.
  • Determinar els recursos propis de caràcter tributari, aprovar els pressupostos, disposar despeses i aprovar els comptes.
  • Contractar obres i serveis la quantia dels quals excedeixi la que és permesa per l'alcalde o la Comissió de Govern.
  • Aprovar les formes de gestió dels serveis i els expedients de municipalització.
  • Acceptar la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
  • Plantejar conflictes de competència a altres entitats locals i a la resta d'administracions públiques.
  • Aprovar la plantilla del personal, la relació dels llocs de treball, les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball, fixar la quantia de les retribucions complementàries dels funcionaris i el nom i el règim del personal eventual.
  • Exercir accions administratives i judicials.
  • Alterar la qualificació jurídica dels béns de domini públic Alienar el patrimoni.
  • Les que corresponen al Ple, pel fet que la seva aprovació exigeix una majoria qualificada.

Calendari 

L'últim dijous dels mesos de gener, març, maig, juliol, setembre i novembre a les 20:00 hores

 

JUNTA DE GOVERN LOCAL

Competències

• Assistència a l'alcalde en l'exercici de les seves atribucions

 Delegacions d'atribucions:

 

I. En matèria de personal

Disposar el trasllat en comissió de serveis d’un funcionari a qualsevol altre lloc de treball de l’entitat local, o d’una altra administració pública.

Aprovar la permuta dels càrrecs dels funcionaris que els ocupen en propietat.

Declarar i resoldre totes les situacions administratives del personal funcionari i laboral, i concedir les jubilacions de qualsevol tipus.

Autoritzar la compatibilitat de caràcter públic al personal depenent de l’entitat local.

Corregir i sancionar al personal funcionari i laboral, segons el procediment corresponent, per la comissió d’infraccions lleus, greus o molt greus, tret la separació del servei i la ratificació de l’acomiadament que correspon al Ple de la Corporació.

Aprovar l’oferta d’ocupació d’acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.

 

II. En matèria de gestió econòmica i financera

Autoritzar i disposar totes les despeses d’imports superiors als 5.000 euros i fins al 10% dels recursos ordinaris del pressupost.

Aprovar l’atorgament de subvencions d’import no superior al 2% dels recursos ordinaris del pressupost.

 

III. En matèria de Contractació i Patrimoni

Les contractacions i concessions de tota classe d’import superior als 5.000 euros i fins al 10% del recursos ordinaris del pressupost legalment establert; incloses les de caràcter plurianual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, sempre que l’import acumulat de totes les anualitats no superi el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici.

La delegació porta inherent la facultat d’aprovar el Plec de Clàusules administratives, el Plec de prescripcions tècniques, l’expedient de contractació i la despesa, la facultat d’adjudicar el contracte i formalitzar-lo  i totes les altres facultats que la legislació vigent atribueix a l’òrgan de contractació, relativa a interpretació dels contractes, modificació dels seu contingut, pròrroga dels seus terminis, revisió de preus, retorns de fiances o garanties, resolucions dels contractes...

En el cas de contractacions d’obres també abastarà la delegació referent a l’aprovació dels estudis de seguretat i salut, la conformitat als plans de seguretat i salut i els nomenaments de director tècnic de les obres i coordinador de seguretat i salut, excepte que per això sigui necessari adjudicar un contracte de serveis que per la seva quantia hagi de ser aprovat per una altre òrgan.

Els convenis amb entitats i associacions públiques i privades.

L’adquisició de béns i drets de valors compresos entre l’1,5% i el 10% dels recursos ordinaris legalment establerts, així com l’alienació del patrimoni quan no superi el percentatge indicat en els següents supòsits:

La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost

La de béns mobles, tret els declarats de valor històric iartístic l’alienació dels quals no estiguin previstos.

Acceptar expressament els béns adquirits a títol lucratiu quan l’adquisició sigui incondicional.

Llicències d’ocupació temporalper ús privatiu de l’espai públic sense transformació o modificació del domini públic.

Alienar efectes no utilitzables.

 

IV. En matèria d’Urbanisme

Acordar la demolició d’obres i instal·lacions.

Acordar la instrucció dels expedients de ruïna sense perill immediat.

Atorgar, denegar, modificar o prorrogar les llicències urbanístiques d’obres menors i majors.

Aprovació prèvia de projectes d’actuacions específiques d’interès públic a que es refereix l’article 47.4 i 48 TRLUC.

Atorgament de llicències per noves activitats i construccions en sòl no urbanitzable a que es refereix l’article 49 TRLUC.

Autorització d’usos i obresde caràcter provisional.

Aprovació inicial i definitiva dels projectes d’urbanització.

Aprovació dels projectes d’urbanització complementaris.

Aprovació inicial i definitiva dels instruments de gestió urbanística.

Constitució de Juntes de Compensació i Associacions de Cooperació.

Aprovació inicial d’instruments de planejament de desplegament general no reservats al Ple.

Aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a laseva contractació i concessió i estiguin previstos en el pressupost.

 

V. En matèria d’Activitats

Atorgament, denegació, canvi de nom i modificacions substancials i no substancials de les llicències ambientals d’activitats previstes en la llei.

La concessió de llicències d’activitats recreatives i espectacles públics, excepte les de caràcter extraordinari

 

 

Calendari

El primer i tercer dijous de cada mes (excepte el mes d'agost)  a les 19:00 hores